Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Projekt je zaměřen na podporu zaměstnanosti cílových skupin zaváděním a šířením způsobu práce na dálku.

Cílovými skupinami projektu jsou sociálně znevýhodněné osoby, uchazeči/ky o práci a zaměstnavatelé. Díky realizaci projektu budou cílové skupiny seznámeny s prací na dálku jako způsobu výkonu svého povolání. Hlavním přínosem projektu je snaha o odstranění bariér, které blokují sociálně znevýhodněné a ostatní nezaměstnané na trhu práce a motivuje zaměstnavatele k vytváření míst v režimu práce na dálku.

Klíčové aktivity projektu budou realizovány především na území kraje Vysočina. Projekt bude mít dopad na území celé ČR díky jeho propagaci pomocí webového portáku, SW a sítě klíčových aktérů.

Všechny aktivity projektu budou směřovat k propagaci práce na dálku a její zavádění do pracovního života cílových skupin.

Projekt je zaměřen na podporu zaměstnanosti cílových skupin (CS) zaváděním a šířením způsobu práce na dálku. Hlavními cíly projektu jsou: 1) Získání know-how od zahraničního partnera v oblasti práce na dálku 2) Analýza způsobu jeho implementace a dopadů na pracovní trh ČR 3) Implementace práce na dálku do profesního života CS 4) Poskytnutí efektivních a dostupných nástrojů pro podporu práce na dálku a vytvoření webového portálu 5) Propagace způsobu práce na dálku Díky realizaci projektu budou cílové skupiny seznámeny s prací na dálku jako způsobu výkonu svého povolání. Budou tak moci získat nebo si udržet své pracovní místo navzdory svému sociálnímu znevýhodnění. Hlavním přínosem projektu je snaha o odstranění bariér, které blokují sociálně znevýhodněné a ostatní nezaměstnané na trhu práce a motivuje zaměstnavatele k vytváření míst v režimu práce na dálku. Cílů projektu bude dosaženo vytvořením metodiky práce na dálku, vybudováním realizačního týmu a koordinačního centra práce na dálku, analýzou dopadů implementace práce na dálku, zjištěním místních specifik, prezentací dobré praxe a vzděláváním CS, vytvořením software a webového portálu pro podporu práce na dálku a propagací projektu a jeho výstupů.
* Úřad práce ČR, krajská pobočka v Jihlavě a jeho kontaktní pracoviště v kraji Vysočina * The Telework Association, Velká Británie
Projekt bude realizován v rámci 6 klíčových aktivit: KA 01 - Transfer dobré praxe od zahraničního partnera a vývoj metodiy Během této aktivity se uskuteční 3 návštěvy realizačního týmu u zahraničního partnera, bude vytvořena metodika práce na dálku (PND), propagační materiály a v závěru aktivity bude spuštěn webový portál. KA 02 - Analýza místních specifik a možnosti transferu Hlavní náplní této KA bude zjištění místních specifik ovlivňujících implementaci získaného know-how od zahraničního partnera do prostředí ČR. Realizační tým vypracuje analýzy: Legislativa ve vztahu k PND (zákoník práce a související zákony) Technická vybavenost cílových skupin (CS) Analýza nezaměstnanosti dle pohlaví, věku, odvětví a velikosti firem Vzdělání a kvalifikace CS V této aktivitě bude vytvořen software pro podporu práce na dálku, který bude po dodání umístěn na webový portál. KA 03 - Implementace práce na dálku evaluace V KA3 bude realizována implementace PND do pracovního života CS. Webový portál bude doplněn o nástroje pro podporu PND, které budou dostupné všem CS zdarma a bez omezení. V této aktivitě budou probíhat školení, webináře, schůzky se zaměstnavateli a konzultace pro CS.V závěru KA3 metodik evaluuje metodiku PND pomocí dotazníkového šetření u CS. KA 04 - Sdílení zkušeností a propagace výsleků projektu Projekt bude průběžně propagován veřejnosti a CS realizačním týmem v průběhu celého projektu prostřednictvím sociálních sítí, PR článků, letáků, brožur, WP, prostřednictvím klíčových aktérů, partnera projektu a pravidelného newsletteru. Během této aktivity budou uspořádány 2 konference a 5 seminářů pro cílovou skupinu. KA 05 - Řízení projektu Jedná se o průběžnou a zásadní aktivitu směřující k naplnění ostatních projektových aktivit. KA komplexně zajišťuje projekt se všemi svými dílčími kroky k celkovému cíli. K řízení je dále ustanoven tzv. řídící orgán projektu - manažerka projektu, fin. manažerka, koordinátorky aktivit a statutárního zástupce žadatele a jeho zástupce. Setkávání je organizováno jednou za dva měsíce. V závěrečné fázi aktivity bude zajištěn audit projektu. KA 06 - Vytvořní a implementace systému práce na dálku v kooperaci s CS zaměstnavatelé Tato aktivita je zaměřena na splupráci s CS zaměstnavatelé při vytváření metodiky PND, tvorby webového portálu a zpracování jednotlivých analýz.
Hlavním výsledkem projektu bude zřízení plně funkčního koordinačního centra práce na dálku. Dílčími výsledky projektu budou: - webový portál - software pro podporu práce na dálku - metodika práce na dálku - analýzy - konference, semináře, webináře, školení, konzultace s CS
Zahraničním partnerem projektu je společnost The Telework Association (Velká Británie), která svou činnost vykonává jako nezisková organizace. Hlavní náplní práce The Telework Association je všeobecné šíření a propagace práce na dálku pořádáním seminářů a konzultací pro firmy, zaměstnance a širokou veřejnost. Soustavně analyzuje vývoj práce na dálku a podává návrhy pro úpravy legislativy. Společnost The Telework Association (ZP) umožní 4 členům realizačního týmu (RT) v průběhu 3 zahraničních cest poznat konkrétní metody a osvědčené postupy v oblasti práce na dálku, které RT aktivně využije při realizaci klíčových aktivit projektu.

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Cílovými skupinami projektu jsou zaměstnavatelé a sociálně znevýhodněné osoby, uchazeči/ky o práci: * osoby pečující o osobu blízkou * osoby se zdravotním postižením * osoby pečující o závislého člena rodiny * ženy/muži vracející se po rodičovské dovolené nebo péči o závislého člena rodiny na trh práce