Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Projekt vyplývá z priorit, opatření a cílů již zpracovaného Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb Jihočeského kraje 2008 – 2010 a zaměřuje se na podporu procesů plánování sociálních služeb na území celého Jihočeského kraje s cílem zapojení tzv. triády – zadavatelé, poskytovatelé a uživatelé sociálních služeb.

Cílem projektu je podpořit procesy komunitního plánování sociálních služeb v Jihočeském kraji, včetně podpory partnerství obcí a jejich aktivní participaci při zpracovávání plánů sociálních služeb na místní, regionální a krajské úrovni a tak zajistit kvalitu a dostupnost sociálních služeb.
Projekt je již v posledním půl roce své realizace. V rámci projektu byl vytvořen a schválen Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb Jihočeského kraje na období 2011-2013. Zároveň byl vytvořen Průvodce sociálními službami v Jihočeském kraji. Bylo uspořádáno 14 seminářů na obcích v Jihočeském kraji zaměřených na komunitní plánování sociálních služeb. Právě probíhá desetidenní vzdělávací program a aktivita č. 5 projektu (Podpora procesů plánování sociálních služeb na ORP v JčK). Realizační tým připravuje závěrečnou konferenci projektu.
Projekt zahrnuje sedm hlavních aktivit: 1. Analýza zpracovaných a platných plánů sociálních služeb na území Jihočeského kraje. Cílem navrhované aktivity je získat informace o kvalitě plánů sociálních služeb zpracovaných na území Jihočeského kraje, zjistit relevantnost údajů v nich uvedených a samotné využití výstupů místních a regionálních plánů sociálních služeb pro střednědobý plán rozvoje sociálních služeb a jeho aktualizaci na další období. 2. Vzdělávání a metodická podpora. Cílem aktivity je zajistit alespoň minimální úroveň znalosti procesu plánování sociálních služeb podle metodik MPSV, a tak posílit kvalitu procesu plánování sociálních služeb na úrovni místní, regionální i krajské. Vzdělávací program významně podpoří a umožní zpracovávání plánů v jednotlivých obcích kraje ve srovnatelném rozsahu a kvalitě (zajištění jejich skladebnosti). Výstupy těchto plánů pak bude možné dále zpracovávat v krajském střednědobém plánu rozvoje sociálních služeb. 3. Aktualizace SPRSS Jihočeského kraje na období 2011 – 2013. Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů, ukládá kraji povinnost zpracovat střednědobý plán rozvoje sociálních služeb. Jihočeský kraj má zpracovaný SPRSS na roky 2008 – 2010 a jeho aktualizace na další období bude navazovat na získané poznatky z analýzy stávajících plánů soc. služeb. V rámci této aktivity je důležitá spolupráce s obcemi na území kraje, především získání kvalitních informací o potřebách uživatelů sociálních služeb na jedné straně a o možnostech a zdrojích vedoucích k uspokojení těchto potřeb na straně druhé. Realizace aktivity bude zajištěna odborníky z řad poskytovatelů, zadavatelů, uživatelů soc. služeb jako i veřejnosti, kteří budou do procesu plánování zapojeni v řídící, koordinační a pracovní skupině. Členové realizačního týmu se budou na základě získaných informací a výstupů pracovních skupin definovat hlavní priority a opatření SPRSS na další období. 4. Sběr, zpracování a analýza dat o potřebných pro plánování sociálních služeb. Cílem aktivity je získat aktuální a relevantní data o potřebách v oblasti sociálních služeb, o kvalitě a dostupnosti sociálních služeb na celém území Jihočeského kraje, dle jednotné struktury tak, aby tyto data byly podkladem pro další procesy plánování. 5. Podpora procesů plánování sociálních služeb na území obcí s rozšířenou působností v Jihočeském kraji. Cílem aktivity je podpořit procesy plánování sociálních služeb na území všech obcí s rozšířenou působností v Jihočeském kraji tak, aby byl proces plánování zaveden na celém území kraje a výstupy obecních plánů byly kvalitním podkladem pro zpracování SPRSS JčK na další období. 6. Informační aktivity. Cílem aktivity je zvýšení povědomí o sociálních službách, prostřednictvím zveřejňovaných informací v médiích, na webové stránce, dále v rámci workshopů, informačního semináře a konference. Veškeré informační aktivity budou otevřeny odborné i laické veřejnosti. Prostřednictvím webové stránky projektu bude možné sledovat proces plánování sociálních služeb a veřejnost se bude moci do tohoto procesu aktivně zapojovat. Pro členy pracovních skupin a koordinační skupiny budou vytvořeny podmínky pro efektivní a rychlou komunikaci. 7. Řízení a administrace projektu. Cílem aktivity je zajistit bezproblémový průběh projektu a dodržování harmonogramu realizace plánovaných aktivit. Realizační tým projektu je sestaven ze zaměstnanců krajského úřadu (byli přijati 2 noví zaměstnanci na dobu trvání projektu) a externího odborného garanta, který bude zodpovídat za zajištění personálních a technických podmínek projektu, komunikaci s MPSV, zpracování monitorovacích zpráv či realizaci výběrových řízení na dodavatele. Referent pro střednědobý plán rozvoje sociálních služeb jako koordinátor projektu a garant celého projektu za žadatele bude aktivně zapojen do všech aktivit projektu a bude dohlížet nad jeho realizací.

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Zadavatelé, poskytovatelé a uživatelé sociálních služeb