Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Realizace projektu vychází z potřeb Městského obvodu Plzeň 3 (dále také MO), které byly identifikovány ze strany vedení města, úřadu a jednotlivých odborů. Projekt eliminuje především nedostatky identifikované v oblasti řízení procesů, zdrojů a efektivity a kvality poskytovaných služeb.

Dalším důležitým argumentem pro potřeby realizace projektu je skutečnost, že v rámci statutárního města jsou v souladu s platnou legislativou jednotlivé městské obvody, které zajišťují vybrané služby za magistrát, ale doposud se nikdo nevěnoval systémově práci s těmito organizačními jednotkami, proto je klíčové realizovat pilotně na MO Plzeň 3 (jedná se o velikostně optimální MO) takto konstruovaný projekt s cílem nastartovat proces zlepšování procesů, zavedení jednotné značky a jednotného standardu kvality služeb a následně jej šířit směrem k ostatním obvodům.

Realizace projektu je plánována na 23 měsíců. Projekt je složen ze dvou klíčových oblastí, kdy první je oblast procesního řízení a provedení personální optimalizace úřadu. Druhá oblast je následně zaměřena na zavádění standardu kvality služeb, který je založen na principu modelu CAF.

Projekt sestává ze 3 klíčových aktivit, které budou realizovány po celou dobu trvání projektu.

Obě klíčové oblasti jsou pak následně členěny do struktury klíčových aktivit a dílčích aktivit. Společné dílčí aktivity jsou:

- Realizace analytické fáze

- Identifikace klíčových opatření

- Zpracování plánu implementace klíčových opatření

- Koordinace implementace klíčových opatření

- Vzdělávání při práci s modelem/výstupy jednotlivých oblastí

Na realizaci projektu se bude podílet interní tým složený z projektového manažera, finančního manažera, dvou odborných garantů (každý za jednu oblast) a členů pracovních skupin. Jako koordinátor a odborný garant realizace projektu pak bude vystupovat dodavatel, který bude vybrán v rámci jednoho výběrového řízení.

 

Hlavním cílem projektu je zvýšení efektivity a kvality úřadem respektive zaměstnanci v něm zařazených poskytovaných služeb. Cíle bude dosaženo prostřednictvím implementace systému řízení kvality, který klade důraz na kontinuální zlepšování práce a prostřednictvím organizační optimalizace úřadu dojde k optimalizaci zajištění služeb. Dílčí cíle projektu: - Zvýšení spokojenosti klientů - Zvýšení kompetencí a dovedností zaměstnanců - Zvýšení efektivity a snížení časové náročnosti vybraných činností - Optimalizace zdrojů a personálních kapacit - Standardizace služeb a nastavení systému řízení kvality zajišťovaných agend KA1 Provedení personální a organizační optimalizace úřadu Cílem realizace klíčové aktivity je realizace plošných opatření zaměřených na dosažení optimálního rozložení a řízení personálních kapacit v rámci úřadu městského obvodu. KA2 Zavádění standardů kvality řízení V současné době na ÚMO neprobíhá řízení kvality poskytovaných služeb žádným z modelů rozšířených ve VS ČR. Snahou vedení úřadu je prostřednictvím modelu CAF komplexně zkvalitnit zejména poskytované služby občanům v samostatné a přenesené působnosti a oblast řízení lidských zdrojů. Uchazeč tedy zajistí ve spolupráci s interním týmem zadavatele implementaci modelu CAF provedení 2 kol sebehodnocení.

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

Územní samosprávné celky a úřady územních samosprávných celků, jejich orgány a jejich zaměstnanci Realizace projektu má dopad na následující cílové skupiny: 1. Vedoucí zaměstnanci 2. Zaměstnanci úřadu 3. Zástupci Rady MO Plzeň 3 a vybraní zástupci dalších orgánů města