Realizace projektu vychází z potřeb Městského obvodu Plzeň 3 (dále také MO), které byly identifikovány ze strany vedení města, úřadu a jednotlivých odborů. Projekt eliminuje především nedostatky identifikované v oblasti řízení procesů, zdrojů a efektivity a kvality poskytovaných služeb.
Dalším důležitým argumentem pro potřeby realizace projektu je skutečnost, že v rámci statutárního města jsou v souladu s platnou legislativou jednotlivé městské obvody, které zajišťují vybrané služby za magistrát, ale doposud se nikdo nevěnoval systémově práci s těmito organizačními jednotkami, proto je klíčové realizovat pilotně na MO Plzeň 3 (jedná se o velikostně optimální MO) takto konstruovaný projekt s cílem nastartovat proces zlepšování procesů, zavedení jednotné značky a jednotného standardu kvality služeb a následně jej šířit směrem k ostatním obvodům.
Realizace projektu je plánována na 23 měsíců. Projekt je složen ze dvou klíčových oblastí, kdy první je oblast procesního řízení a provedení personální optimalizace úřadu. Druhá oblast je následně zaměřena na zavádění standardu kvality služeb, který je založen na principu modelu CAF.
Projekt sestává ze 3 klíčových aktivit, které budou realizovány po celou dobu trvání projektu.
Obě klíčové oblasti jsou pak následně členěny do struktury klíčových aktivit a dílčích aktivit. Společné dílčí aktivity jsou:
- Realizace analytické fáze
- Identifikace klíčových opatření
- Zpracování plánu implementace klíčových opatření
- Koordinace implementace klíčových opatření
- Vzdělávání při práci s modelem/výstupy jednotlivých oblastí
Na realizaci projektu se bude podílet interní tým složený z projektového manažera, finančního manažera, dvou odborných garantů (každý za jednu oblast) a členů pracovních skupin. Jako koordinátor a odborný garant realizace projektu pak bude vystupovat dodavatel, který bude vybrán v rámci jednoho výběrového řízení.