Jedním ze základních nedostatků české společnosti je mnohdy jednostranný pohled člověka na možnost uplatnění se na trhu práce. Český člověk je v podstatě od začátku školní docházky připravován převážně na situaci, kdy po skončení jeho zvoleného stupně vzdělání vstoupí na trh práce jako uchazeč o zaměstnání. Tento fakt je ještě objektivně horší u žen, kde stále převládají zažité stereotypy o výlučné úloze žen v péči o rodinu a domácnost. Tento projekt se snaží tyto zažité stereotypy bourat a přimět CS přemýšlet jinak o možnostech seberealizace na trhu práce.
Druhým nezanedbatelným důvodem pro potřebnost projektu je míra nezaměstnanosti v regionu Svitavska (území dopadu projektu). Dle statistických ukazatelů MPSV (mapa míry nezaměstnanosti - 06/2011 a přehledové tabulky) je míra nezaměstnanosti v okrese Svitavy (10,1%) největší z Pardubického kraje (7,5%) a kromě Okresu Šumperk také největší i v porovnání se sousedními okresy. Navíc míra nezaměstnanosti žen, což je podstatná část cílové skupiny projektu, je v okresu Svitavy 11,7% což je opět nejvyšší z Pardubického kraje (9,1%) a řadí okres Svitavy do první třetiny všech okresů z hlediska výše míry nezaměstnanosti u žen.
Založením nových živností by přispělo k zařazení klientů na trh práce, větší časové flexibilitě a tím ke sladění rodinného a pracovního života. Nezbytné je také zvyšování dovedností IT, s jejich nedostatkem se cílová skupina potýká, z důvodu absence na trhu práce po určitou dobu např. z důvodu rodičovské dovolené.
Prací GM expertky se navíc zvýší informovanost o problematice rovných příležitostí široké veřejnosti, zaměstnavatelů a dalších subjektů. Právě účinnost informací směrem k relevantním subjektům by mohla vést k podpoře záměru o rozvoj podnikání v regionu.