Veřejný detail projektu

Informace o projektu

Jedním ze základních nedostatků české společnosti je mnohdy jednostranný pohled člověka na možnost uplatnění se na trhu práce. Český člověk je v podstatě od začátku školní docházky připravován převážně na situaci, kdy po skončení jeho zvoleného stupně vzdělání vstoupí na trh práce jako uchazeč o zaměstnání. Tento fakt je ještě objektivně horší u žen, kde stále převládají zažité stereotypy o výlučné úloze žen v péči o rodinu a domácnost. Tento projekt se snaží tyto zažité stereotypy bourat a přimět CS přemýšlet jinak o možnostech seberealizace na trhu práce.

Druhým nezanedbatelným důvodem pro potřebnost projektu je míra nezaměstnanosti v regionu Svitavska (území dopadu projektu). Dle statistických ukazatelů MPSV (mapa míry nezaměstnanosti - 06/2011 a přehledové tabulky) je míra nezaměstnanosti v okrese Svitavy (10,1%) největší z Pardubického kraje (7,5%) a kromě Okresu Šumperk také největší i v porovnání se sousedními okresy. Navíc míra nezaměstnanosti žen, což je podstatná část cílové skupiny projektu, je v okresu Svitavy 11,7% což je opět nejvyšší z Pardubického kraje (9,1%) a řadí okres Svitavy do první třetiny všech okresů z hlediska výše míry nezaměstnanosti u žen.

Založením nových živností by přispělo k zařazení klientů na trh práce, větší časové flexibilitě a tím ke sladění rodinného a pracovního života. Nezbytné je také zvyšování dovedností IT, s jejich nedostatkem se cílová skupina potýká, z důvodu absence na trhu práce po určitou dobu např. z důvodu rodičovské dovolené.

Prací GM expertky se navíc zvýší informovanost o problematice rovných příležitostí široké veřejnosti, zaměstnavatelů a dalších subjektů. Právě účinnost informací směrem k relevantním subjektům by mohla vést k podpoře záměru o rozvoj podnikání v regionu.

Hlavním cílem projektu je přispět ke slaďování pracovního a rodinného života zvýšením počtu nových OSVČ, udržení a rozvoj stávajících podnikatelů/lek. Vytvořit komplexní proces podpory CS v oblasti podnikání.
1. Město Svitavy - šíření informací a materiálů, poradce v tématu podnikání ve vztahu k úřadům. 2. Konzultant OSVČ - jedná se o praktického odborníka v oblasti podnikání (OSVČ).
Aktivity v projektu budou na sebe logicky navazovat i současně prolínat a jsou následující. 1. Motivování cílové skupiny pro účast na projektu a pro zájem o podnikání 2. Vzdělávání a školení cílových skupin prostřednictvím odborných seminářů a školení. 3. Informovánní a odpovídání na dotazy CS, řešení konkrétních situací v informačním a konzultačním místě. 4. Diskutování ve skupinkách na zvolené téma - řešení konkrétních situací, zpracování brožury s řešenými situacemi. 5. Informace budou šířeny široké veřejnosti a vhodným subjektům - zaměstnavatelé, úřady...
Celkem je plánováno podpořit 100 osob z cílových skupin. Podpořeny budou tři organizace - žadatel + 2 partneři. Na konci projektu bude minimálně 18 úspěšných absolventů kurzů. Plánujeme také založení min. 10 nových živností. Budou vytvořeny brainstormingové skupinky pracující na řešení problémů v oblasti podnikání a dalším výstupem bude Manuál pro začínající podnikatelky.
Nerelevantní.

Operační struktura


Příjemce


Přehled zdrojů financování projektu


Termíny

v
v
v

Dopad projektu

- Ženy začínající podnikání a vykonávající samostatnou výdělečnou činnosti. - Ženy vracející se po rodičovské dovolené nebo péči o závislého člena rodiny na trh práce. - Muži v obdobné situaci jako ženy s malými dětmi.