Na začátku realizace projektu bude zahájena informační kampaň a budou aktualizovány základní dokumenty. Organizační struktura (řídící skupina, pracovní skupiny) bude podle potřeby doplněna dalšími členy. Skupiny budou proškoleny a budou se scházet na pravidelných jednáních vedených metodikem. Hlavním podkladem pro jejich práci budou analýzy sociální situace v regionu(sociodemografická analýza, výstup z průzkumu mezi širokou veřejností, popis sociálních služeb v regionu, výstupy z průzkumů potřeb cílových skupin atd.). Po vytvoření SWOT analýz navrhnou pracovní skupiny priority a opatření plánu. Ty budou rozpracovány do podrobných aktivit, které povedou k udržení, zkvalitnění a zefektivnění systému sociálních služeb. Výstupy budou zkompletovány do aktualizovaného komunitního plánu, který bude schválen na začátku roku 2015 a bude obsahovat záměry pro období 2015 - 2017. Návrh plánu bude předložen k veřejnému projednání, pak bude předložen ke schválení samosprávám ostatních zúčastněných obcí.