Síť mateřských center se svou činností dlouhodobě snaží podporovat zájmy cílové skupiny rodičů pečujících o děti (zejména předškolního věku), stejně jako osob starších 50 let. Jedním z největších problémů, které tato cílová skupina musí v současné době řešit, je slaďování jejich rodinného a pracovního života.
Předkládaný projekt reaguje na tuto aktuální potřebu cílové skupiny a navazuje na dosavadní dlouholetou činnost Sítě MC - snaží se motivovat zaměstnavatele k uplatňování rovných příležitostí a zavádění opatření pro slaďování rodinného a pracovního života jejich zaměstnanců. Důraz je přitom kladen na rodinu v každé životní fázi, tzn. na všechny generace a jejich potřeby.
Projekt rozvíjí tradiční kampaň Sítě MC Společnost přátelská rodině. Jedná se o celorepublikovou soutěž oceňující zaměstnavatele za vytváření prostředí přátelského rodinám, která se v posledních letech těší čím dál většímu zájmu - posledního ročníku se zúčastnilo velké množství organizací, některé s velice kvalitními programy, ocenění jim předával mj. i ministr práce a sociálních věcí.
Specifikum kampaně spočívá právě v zaměření na rodinnou problematiku (slaďování rodinného a pracovního života, rodina v každé životní fázi) oproti obdobným soutěžím, které jsou zaměřené spíše na genderovou vyváženost. Kampaň je tedy již zavedenou značkou, které si firmy považují a usilují o ni, v posledních letech se však ukazuje nutnost její profesionalizace, kterou přinášípředkládaný projekt.